Dalies

Nereti iesiastoties kādā labdarībā rodas šaubu mākonis – vai labdarība ir īsta?; vai noziedotā summa tiešām nonāks īstajās kabatās?… Visu var atrisināt uzdodot pareizos jautājumus. Turpmakajā rakstā būs daži, kurus vari uzdot savai potenciālajai labdarības organizācijai pirms ziedošanas.

ko jautāt pirms ziedošanas

Vai jūsu labdarība skaidri spēj izklāstīt, kas viņi ir un ko viņi dara?

Ja labdarība cīnās, formulējot savu misiju un tās programmas, tas, iespējams, cīnās par šo programmu nodrošināšanu. Organizācijas, kuras var izskaidrot, kas tās ir un ko cenšas paveikt, ir mērķa un mērķtiecības iezīme, kuras mērķis ir koncentrēt institucionālās pārmaiņas. E-komercijas uzņēmējdarbības uzplaukums un atspēriens parādīja, ka peļņas gūšanas uzņēmumi, kas nevarēja precīzi formulēt, kādam mērķim viņi strādāja, un kāds produkts viņiem piegādāja, nevarēja konkurēt ar ķieģeļu un javas uzņēmumiem ar skaidrām priekšstatu par to, kas viņi ir, un ko viņi darīja. Labdarības nav atšķirīgas. Ja labdarība nevar izskaidrot, kas tas ir un ko tā dara, un neuzskata to par nepieciešamu, tad entuziasti atrod to, kas to var. Likmes ir pārāk augstas un pastāv pārāk daudz labu organizāciju, kas precīzi zina, kas viņi ir, ko viņi dara un kāpēc viņi ir vajadzīgi.

Vai jūsu labdarība var definēt īstermiņa un ilgtermiņa mērķus?

Organizācijām, kurām nav kvantitatīvi nosakāmu mērķu, nav iespējams novērtēt panākumus. Ja viņiem nav iespējas uzzināt, vai viņi ir veiksmīgi, kā jūs varat būt pārliecināti, ka viņi strādā uz kaut ko tādu? Pieprasiet, lai jūsu labdarība tev pastāstītu, ko cenšas darīt. Labas organizācijas bauda šo iespēju. Viņi zina, ko viņi strādā šodien un rīt.

Vai jūsu labdarība pastāstīs, kāds progress ir sasniegts (vai veic) mērķa sasniegšanā?

Vēlreiz nepietiek ar problēmu. Labi nodomi vairs nav pietiekami, lai nodrošinātu labdarības atbalstu. Tirgū ir pārāk daudz cilvēku. Jautājiet savai organizācijai, ko tā ir darījusi, lai problēmu risinātu labāk. Kādi ir tā rezultāti? Jūs neiegādāt zobu pastas zīmolu, ja ražotājs nevarētu pierādīt, ka tas veiksmīgi cīnījās dobumos. Kāpēc jums vajadzētu atbalstīt vides attīrīšanas organizāciju, ja tā nevar parādīt, ka tā attīra vidi?

Vai jūsu labdarības programmām ir nozīme jums?

Ja jūs atbalstāt organizācijas misiju, jautājiet sev, vai tā programmām ir jēga. Jūs ticat cēlonim, un jūs cerat uz gala rezultātu, bet vai organizācija strādā pie tā rezultāta tādā veidā, kas jums šķiet racionāls un produktīvs? Ja organizācijas mērķis ir veicināt labestību pret dzīvniekiem, vai tas tiecas sasniegt savu mērķi tādā veidā, kas jums ir jēga, vai arī tas tikai izraisa šo problēmu? Vai jūs vēlaties, lai jūsu pētniecības organizācijas veic advokātu? Vai jūs vēlaties, lai jūsu sadarbības organizācijas, kas izstrādā politiku, vai jūsu politikas organizācijas darītu informētību? Varbūt tu dari, varbūt tev nav. Tas nenozīmē, ka katrai organizācijai jābūt vienreizējai. Tomēr tas nenozīmē, ka jums ir jāatbalsta ikviena organizācija, kurai ir tāda pati ticības sistēma kā jums. Tikai tāpēc, ka jūs atbalsta galus, jūs, iespējams, neatbalsta līdzekļus. Ja jūs zināt, ka jūs vēlaties atbalstīt rezultātu, kuru labdarības mērķis ir sasniegt, uzdodiet sev jautājumu, vai tā metode, kā sasniegt šo rezultātu, ir jēga jums.

Vai varat uzticēties savai labdarībai?

Mūsu pētījumi liecina, ka lielākā daļa labdarības šajā valstī ir ne tikai atbildīgi un godīgi, bet labi pārvaldīti. Tātad mēs ar pārliecību dodam. Pirms došanas jums jādzīvo tāpat. Neatbaliniet labdarību, kamēr nejūtas ērti ar to. Vainīgs un neuzticams dāvinātājs ir vienreizējs devējs. Lai iegūtu šo uzticību, izmantojiet labdarības navigatoru vai citu objektīvu avotu. Ja jums ir laiks, sazinieties ar IRS vai valsts advokāta biroju. Zvaniet organizācijas priekšsēdētājam un uzdodiet jautājumus, kas jums jāatbild, pirms jūs varat būt pārliecināti, ka tas ir labs jūsu naudas izlietojums. Pieprasiet gada pārskatu. Veiciet visu, kas ir nepieciešams, lai atvieglotu savu prātu. Izmantojiet savas tiesības, lai apkopotu datus, lai jums būtu ērti. Labas labdarības iestādes to veicinās. Labs un uzticams donors ir labprātīgs un atbalstošs līdzekļu devējs.

Vai esat gatavs uzņemties ilgtermiņa saistības ar jūsu organizāciju?

Mēs labprāt domājam par labdarības piešķiršanu kā ilgtermiņa apņemšanos, kas ir vairāk līdzīga laulībai nekā iepazīšanās. Saprātīgu dāvanu motivē altruisms, zināšanas un perspektīva, nevis reakcija uz televīzijas reklāmu. Jūs esat pieaugušais. Jums ir budžets. Jums ir līdzekļi, lai palīdzētu citiem. Jūs vēlaties palīdzēt. Pajautājiet sev, vai jūsu labdarība ir organizācijas veids, kurai jūs esat gatavs uzņemties ilgtermiņa saistības. Kad jūs to darāt, jūs piekrītat tos atbalstīt labu laiku laikā un slikti, kā arī nodrošināt finansējumu, kas nepieciešams, lai apturētu ekonomikas lejupslīdi. Savukārt tā sola turpināt strādāt, lai pievērstos problēmai, kuru jūs domājat, ir tik svarīga. Skaties uzmanīgi un meklējiet organizāciju, kuru jūs varat atbalstīt daudzus gadus vēlāk. Kad jūs atradīsiet šo labdarību, dodiet tai savus dolārus, pasakiet, ka jūs būsiet tur pa biezu un plānu, un tad turpiniet to atbalstīt. Tikai tad notiks ilgtermiņa ilgtspējīgas pārmaiņas.

Cerams, ka ieskats dažos svarīgākajos jautājumos palīdzēs Tev nokļūt pie nepieciešamā secinājuma!